Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T20:22:45+01:00
A=2b
ob=42cm
ob=2a+2b
<podstawiamy za a 2b>
ob=4b+2b=6b
6b=42cm
b=7
a=2*7=14
p=a*b
p=7*14=98cm²
17 4 17
2010-01-12T20:24:09+01:00
Przez x oznaczam sobie krótszy bok prostokąta. Drugi jest 2 razy dłuższy, czyli ma:
x*2=2x
W prostokącie są dwie pary boków o tej samej długości, czyli jego obwód to:
2*x+2*2x=42
Redukujemy wyrazy podobne:
6x=42
I wyliczamy:
x=42:6
x=7
Krótszy bok ma 7cm długości, a dłuższy:
2*7=14cm

Pole tego prostokąta to:
a*b
a=7cm
b=14cm
14cm*7cm=98cm²
12 4 12
2010-01-12T21:27:44+01:00
Obwód prostokąta to Ob=2a+2b
wiemy, że jeden z boków (załóżmy, że b) jest dłuższy od drugiego, możemy zatem stwierdzić że b=2a więc:
Ob=2a+2*(2a)
Ob=2a+4a
Ob=6a
dzięki temu wiemy, obwód prostokąta jest równy sześciu długościom boku a. więc:
42:6=7cm
a=7cm
b= 2a= 2*7cm= 14cm
sprawdźmy:
42 = 2*7 + 2*14
42 = 14 + 28
42 = 42
wszystko się zgadza, mam nadzieję, że wytłumaczyłem :)

teraz jeszcze tylko pole
P=a*b
P=7*14
P=98 cm²
16 3 16