Odpowiedzi

2010-01-12T20:23:01+01:00
W sumie tego zadania nie umiem zrobić wzorem. Na zasadzie prób i błędów potrafię to zrobić .ta liczba to 68 . Gdyby ktoś się pytał powiedz ze zacząłeś /łaś od liczby 59
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T20:24:25+01:00
A - cyfra dziesiątek
b - cyfra jedności

{ a + b = 14
{ b × 10 + a + 18 = a × 10 + b

a = 14 - b
b × 10 + 14 - b + 18 = (14 - b) × 10 + b
9b + 32 = 140 - 9b
18b + 32 = 140
18b = 108
b = 6
a = 14 - b = 8

a × 10 + b = 80 + 6 = 86

Ta liczba to 86.
Pozdro xd

EDIT: Uwaga, Wasbi nie ma racji. To nie 68, tylko 86.