Odpowiedzi

2010-01-12T20:28:57+01:00
Przy czaswnikach w osobie 1 i 5 bo jest robię, robią. Ja kupię,oni kupią
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T20:36:02+01:00

Literę ą piszemy:
-w wyrazach rodzimych przed spółgłoskami
-w narzędniku liczby pojedynczej rzeczowników,przymiotników,zaimków oraz liczebników.
-w bierniku liczby pojedynczej przymiotników, zaimków oraz liczebników.
-w trzeciej osobie liczby mnogiej czasu teraźniejszego czasowników

Literę ę piszemy:
-w wyrazach rodzimych
- w bierniku liczby pojedynczej rzeczowników zakończonych na -a
-w mianowniku i bierniku liczby pojedynczej niektórych rzeczowników rodzaju nijakiego.
-w zaimku się;

Przyrostki: -cki,-dzki
-Przyrostek -cki piszemy zgodnie z wymową
-Przyrostek -dzki, wymawiamy jako [cki], występuje on w przymiotnikach utworzonych od wyrazów, których tematy kończą się na d,dz,dź.

Przyrostki: -stwo,-wstwo,-ctwo,-dztwo
-Jeśli przyrostek wymawiamy jako [stfo],piszemy -stwo.Do przyrostka dodajemy -w-,gdy znajduje się ono w wyrazie podstawowym.
-Jeśli przyrostek wymawiamy jako [ctfo], piszemy -ctwo.Jednak gdy rdzeń wyrazu podstawowego kończy się na d,dz,dź piszemy -dztwo.
1 5 1