Potrzbne na jutro...daje najlepsza odp:)

stog siana ma ksztalt walca nakrytego stozkiem calkowita wys stogu wynosi 4m przyczym wys czesci walcowej jest rowna 2.1m srednica stogu ma 5m oblicz mase siana w stogu jezeli gestosc siana jest rowna 0.03g/cm³

z gory thx:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T20:40:38+01:00
Oto moja odpowiedź:

Na początku obliczamy wysokość stożka:
4m - 2.1m = 1.9m
Potem obliczamy objętość walca ze wzoru πr²h:
3.14m * ( 0.5 * 5m )² * 2.1m = 41.2125m³
Obiczamy objętość stożka ze wzoru ⅓Pph:
⅓ * ( 3.14m * 2.5²m ) * 1.9m = 12.429167m³
Obliczamy objętość stogu siana:
41.2125m³ + 12.429167m³ = 53.641667m³
Zamieniamy metry sześćienne na centymetry szescienne:
53.641667m³ = 53641667cm³
I w końcu obliczamy masę :):
53641667cm³ * 0.03g/cm³ = 1609250.01g czyli w przybliżeniu 1609.25kg
2010-01-12T20:50:43+01:00
V=πr²h
hwalca=2,1m
r=2.5
Hstozka=4-2,1=1,9m

Vwalca=π*(2,5)²*2,1
V=3,14*6,25*2,1
V=41,2125
Vstozka=⅓πr²h
V=⅓*3,14*6,25*1,9
V=12,4291(w przybliżeniu)
Vc=Vstożka+Vwalca=41,2125+12,4291=53(w przybliżeniu oczywiście:))
m=53000cm³*00,3g/cm₃
m=1590g

PS.Nie wiem czy dobrze zamieniłem jednostki:)