Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-26T14:52:47+02:00
Zadanko ma mało wspólnego z fizyka, przynajmniej najszybsze rozwiązanie. Zatem:

vstatku=(v1+v2)/2
vstatku=(6km/h+9km/h)/2=7,5k/h

vrzeki
I sposób
vrzeki=(v2-v1)/2
vrzeki=(9km/h-6km/h)/2= 1,5km/h

II sposób
vrzeki=vstatku-v1
lub
vrzeki=v2-vstatku

NIe używaj tych wzorów do wszystkich tego typu zadań, czasami statek może płynąć na różne odległości. Tu przyjeliśmy, że statek pokonuje taki sam dystans płynąc zarówno z prądem jak i po prąd rzeki.
3 5 3
2009-09-26T16:22:09+02:00
Oznaczamy predkość statku - Va
prędkość rzeki Vb
jesli plynie z pradem
Va+Vb= V2
jesli pod prad
Va-Vb=V1
roziwazujemy układ równań
Va+Vb= 9
Va-Vb= 6
--------------- dodajemy do siebie

2Va= 9+6
Va=15/2
Va=7,5
Vb=9-Va
Vb=1,5

odpowiedz
predkosc rzeki wynosi 1,5 km/h
predkosc statku wynosi 7,5 km/h

pozdrawiam
3 5 3