Odpowiedzi

2010-01-12T20:35:07+01:00
Przykładem świadomej walki z obcą kulturą było zakładanie stowarzyszeń zrzeszających młodych patriotów. W książce S. Żeromskiego znajduje to odzwierciedlenie w tajnych spotkaniach na strychu mieszkania rodziców jednego z uczniów, tzw. "górką Gontali". Młodzi ludzie czytali poezję emigracyjną, uczyli się historii Polski, dyskutowali oraz poznawali dzieła literatury światowej.
10 4 10
2010-01-12T20:38:45+01:00
1.wprowadzenie zakazu mówienia po polsku w szkole i kościele
2.prowadzenie lekcji w języku rosyjskim
3.zdjęcie krzyży w klasach
4.nagradzanie z chodzenie na sztukie rosyjskie
5.zakaz czytania polskiej literatury
6.nierówność w karaniu rosjan i polaków
7.szpiegowanie uczniów na stancjach i w szkołach
8.kary cielesne,wilczybile,kozy
9.zakazane tematy związane z historią polski
10.pozorna przyjaźń nauczycieli rosyjskich z polskimi uczniami
23 1 23
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T20:42:23+01:00
- zaprotestowanie na lekcji historii, gdy nauczyciel oczerniał polskie zakonnice;
- zakładanie stowarzyszeń zrzeszających młodych patriotów;
- czytanie poezji polskiej na tajnych spotkaniach na "górce Gontali";
- wyrecytowanie "Reduty Ordona"przez Zygiera, by wzbudzić patriotyzm w kolegach;
- przekazywanie młodym kultury polskiej przez starsze osoby;

20 4 20