Metalowa kulka spada z wysokości 45 metrów. Przyspieszenie ziemskie wynosi 10m/s2 (10 metrów na sekundę kwadrat). Zaniedbaj opór ruchu.
a) Narysuj początkowe położenie kulki
b) Narysuj położenie kulki przed uderzeniem w ziemię
c) Narysuj położenie kulki podczas uderzenia

UWAGA NARYSUJ WEKTOR PRĘDKOŚCI I WYZNACZ WYSOKOŚĆ POŚREDNIĄ

d) udowodnij, że na wysokości 25 metrów ciało ma prędkość 20 m/s.
e) jaką prędkość ma kulka tuż przed uderzeniem w ziemię
zadania z działu ENERGIA

ZA KAŻDĄ ZŁĄ ODP ZGŁASZAM SPAM

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T12:45:53+01:00
Na początku na kólkę działa tylko siła Q=mg bo nie ma oporów ruchu
chyba tyle jeśli chodzi o położenie, nie wiem co konkretnego masz na mysli

h=45 metrów
Ek=EP
zasada zachowania energi bo nie ma strat w postaci tarcia ( oporów)
(mV^2)2=mgh
V^2=2gh
V=√2gh pierwiastek na całości
V=√2*10*45 = 30 m/s to jest prędkosć końcowa
teraz sprawdzamy dla wysokosci 25 m czyli ciało przebędzie 20m bo
45-25=20m =h2
V=√2gh₂ pierwiastek na całości
V=√2*10*20 = 20 m/s
Życzę miłego popołudnia. Jeśli pomogłem prosze o naj :)
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-13T14:27:50+01:00