Zad. 1.
Stado owiec pasło się w górach.
Ile owiec macie, baco, na pastwisku, chyba tysiąc? - zapytał przechodzień.
Baca odpowiedział:
Gdybym miał jeszcze raz tyle owiec, co mam, i jeszcze pół tego, i ćwierć, i jeszcze 10 owiec, to wtedy byłoby ich tysiąc.
Oblicz, ile owiec miał baca.
(Bardzo mile widziane równanie!)


Pilneee

3

Odpowiedzi

2010-01-12T20:45:09+01:00
X - tyle łowiec mo baca
2x+1/2 x + 1/4 x + 10 = 1000
2 3/4 x = 990
11/4 x= 990
x=360

Spr. 360 + 360 + 180 + 90 + 10 = 1000

Odp. Baca mioł 360 łowiecek nie licąc baranów (któzy tego zadania nie umiejom zrobic...)
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T20:45:09+01:00
X+x+0,75x+10=1000
2x+0,75x=990
2,75x=990
x=360
miał 360 owiec
1 1 1
2010-01-12T20:47:45+01:00