W trójkącie prostokątnym, przeciwprostokątna ma 100cm. Bok "a" jest 2-razy dłuższy od boku "b", bok "c" ma długość 100cm.
Oblicz długość boków tego prostokąta oraz miary dwóch pozostałych kątów.

c=100cm
a=?
b=?

β=90'
α=?
γ=?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T20:48:47+01:00
A² + b² =c² i b =2a
a² + (2a)² = 100²
a² +4a² = 10000
5a² = 10000 / ÷ 5
a² =2000
a = √100 × 20=10× 2× √5
b = 0,5a= 10√5
tgα = 2
β = 90 - α
2010-01-12T20:53:06+01:00
C=100m
a=50m
b=50m


β=90
α=45
γ=45

Obliczenie:45+45=90,a miary kątów w trójkącie wynoszą 90 stopni
Na to drugie to jestem pewna ale na pierwsze to ni za bardzo