1.Wyjaśnij znaczenie powyzszych porownań:
czus sie jak na tureckim kazaniu....
bać się jak diabeł z swięconej wody...
milczeć jak głaz....
samotny jak koten w płocie....
płakać jak bóbr....
czekac na coś jak na zbawienie....
coś spłyneło po nim jak woda po kaczce.....

2.Opisz w 3-4 zdaniach UCZUCIA , KTORE MOGŁBY WYDAWAĆ podobne znaczenie.!!!!!!
*Byłes swiadkiem lądowania na boisku szkolnym helikoptera medycznego.
*Podczas burzy widziałes jak piorun uderzył w pobliskie drzewo.



Czekam do 21 bo mam z pania konsultacje i bedzie to sprawdzac


PILNE!!!!

Dajee duzo PKT i dam kazdemu najjj z gory wielkie dzięki

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T20:46:45+01:00
1
-siedzieć jak na tureckim (niemieckim) kazaniu - słuchać czegoś, czego się kompletnie nie rozumie; nie orientować się w jakiejś sytuacji; uczestniczyć w czymś, o czym się nie ma najmniejszego pojęcia: Nie przepadam za lekcjami fizyki. Siedzę na nich jak na tureckim kazaniu, obserwuję te dziwne szlaczki rysowane przez nauczyciela na tablicy i coraz bardziej nerwowo zerkam na zegarek.
-bać się jak diabeł święconej wody - bardzo się bać.
Motyw diabła uciekającego przed święconą wodą jest częsty w literaturze podejmującej problem odwiecznej walki dobra ze złem, często spotkać go można również w wierzeniach i podaniach ludowych.
-milczeć jak głaz dochować tajemnicy, nie opowiadać o sprawie, o której inni nie wiedzą : Możesz być pewna, że będę milczeć jak grób. Nie zdradzę nikomu twojej tajemnicy.
-samotny jak kołek w płocie. zupełnie samotny, całkiem sam, bez rodziny : Nie miał rodzeństwa, a kiedy zmarli rodzice, został sam jak palec.
-płakać jak bóbr mocno płakać.
-niecierpliwie na coś czekać; usilnie pragnąć, by coś się stało, spełniło
-nie odczuł że coś dostał

2. . miałem świadomość że to ja mogłem być na tym miejscu że to ja mógłbym zginąć . uświadomiłem sobie że życie człowieka jest bardo krótkie i w jednej chwili można wszystko stracić.
1 5 1
2010-01-12T20:46:48+01:00
1.nic nie rozumieć
2.bać się czegoś bardzo
3.nic nie powiedzieć
4.samotnik beż bratniej duszy
5.płakać dużo i bez przerwy
6.oczekiwać czegoś bardzo pilnie
7.wogóle tego nie odczuł


poczułem się niesamowicie źle . miałem świadomość że to ja mogłem być na tym miejscu że to ja mógłbym zginąć . uświadomiłem sobie że życie człowieka jest bardo kruche i byle błachostka może je zniszczyć :P
3 3 3