Odpowiedzi

2010-01-12T20:51:25+01:00
Kąty rozwarte czyli do góry mają po 133 stopnie a kąty ostre czyli na dole mają po 47 stopni
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T20:51:37+01:00
Ponieważ jest to trapezrównoramienny, to drugi kąt przy podstawie (ABC) też będzie miał 47 stopni. W trapezie suma kątów wynosi 360 stopni.
360 - (2* 47)= 360 - 94= 266
Oba kąty przy górnej podstawie wynoszą 266 stopni. Ponieważ w trapezie równoramiennym te kąty są równe, zatem;
kąt ADC = BCD
266 : 2 = 133


POZDRAAWIAM ;)