Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T20:48:04+01:00
144 :12(bo 12 krawędzi ma sześcian)=12
czyli jedna krawedz - 12 a=12

V=a3(do 3 potęgi) V=12 3(potegi)=1728

Pc=6*a 3(potegi 3)=6*144=864

przekatna podstawy:
z wzoru pitag np 12 do kwadratu+ 12^=x^ ^-do potegi 2
144+144=x^
x=(pierwiastek z 288)
x= w przyblizeniu 17
3 1 3
2010-01-12T20:49:38+01:00
V = 1728 cm³
Pc = 864 cm²
Przekątna podstawy = 12√2 cm
Przekątna sześcianu = 12√3 cm

P.S. @DOWN Zgadzam się. Mój błąd. Już poprawione.
4 3 4
2010-01-12T20:51:06+01:00
Ilość krawędzi sześcianu wynosi 12.
a=144/12
a=12 - taką długość ma krawędź

V=a³
V=12³
V=1728 cm³

Pc=6a²
Pc=6*12²
Pc=864 cm²

przekątna podstawy
d=a√2
d=12√2

przekątna sześcianu
d=a√3
d=12√3

Kolega wyżej źle policzył przekątne.