Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T21:26:08+01:00
W Δ prostokatnym 1 kat ma 90⁰, a suma 2 pozostałych=90⁰
jeden z nich ma x⁰, a drugi 2x⁰
czyli 3x+90⁰
x=90:3
x=30⁰ i tyle ma 1 kat, a drugi 60⁰
z własnosci kata 30⁰ widzisz,że 10√3= h Δ równobiocznego o boku a=przeciwprostokatnej twojego Δ
czyli: a√3:2=10√3
a=20cm= przeciwprostpkatna twojego Δ
r koła opisanego na Δ prostpkatnym=½ przeciwprostokatnej
½c=½z 20cm=10cm
pole koła opisanego =πr²=π×10²=100πcm²
do tego nie potrzebny żaden rysunek, bo trójkat prostokatny narysujesz sam , przeciwprostokatną zaznacz w połowie S, ODMIERZ CYRKLEM R= POŁOWIE PRZECIWPROSTOKATNEJ I MASZ GOTOWY RYSUNEK
2010-01-12T21:35:48+01:00
Kąty w tym trójkącie mają 90, 60 i 30 stopni
Z zależności wiemy, że bok, który idzie z 90stopni do 60 wynosi "a"; bok, który idzie z 90stopni do 30 wynosi "a√3"; a bok, który idzie z 60stopni do 30 wyn "2a"
Więc:
a√3=10√3 /√3
a=10cm

Wiedząc że w kole opisanym na trójkącie prostokątnym przeciwprostokątna tego trójkąta stanowi średnicę koła możemy obliczyć:
2a(przeciwprostokątna trójkąta, średnica koła)
2a=2*10cm
2a=20cm
2a=d

P=πr²
½d=r
r=20cm:2=10cm
P=(10cm)²π
P=100πcm²
Pole koła opisanego na tym trójkącie wynosi 100πcm²