Dany jest trapez o podstawach a i b oraz wysokości h .Zwiększamy każdą z podstaw trapezu o 2 , a wysokość 3 razy . O ile Większe pole ma nowy trapez ?

Z góry Dzięki ; )


Ps.W odpowiedziach było : o (a+b+6)*h
* to razy
a mnie potrzebne są obliczenia ; P

2

Odpowiedzi

2010-01-12T21:06:07+01:00
Wzor na pole trapezu:

P: (a+b)*h /2

w tym przypadku wzor wyglada tak :
(a+2+b+2)*3h /2
(a+b+4)*3h /2
(a+b+12)*h /2
(a+b+6)*h <--- w ten sposob doszedlem do wyniku z odpowiedzi ;)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T21:28:19+01:00
P1=(a+b)h/2
P2=(a+2+b+2)3h/2
P2= (a+b+4)3h/2
P2-P1=(a+b+4)3h/2 - (a+b)h/2= 3ah+3bh+12h/2 - (ah+bh)/2= 3ah+3bh+12h-ah-bh/2= 2ah+2bh+12h/2= h(a+b+6)
1 3 1