Przyporządkuj wzorom soli oznaczonymi cyframi ich nazwy chemiczne i nazwy zwyczajowe oznaczone literami:
1.AGNO3
2.NA2CO3
3.NANO3
4.NAHCO3
5.NH4NO3
6.NACl
7.KNO3

a)azotan (V) sodu
b)chlorek sodu
c)azotan (V) amonu
d)azotan (V) srebra (I)
e)wodorowęglan sodu
f)azotan (V) potasu
g)węglan sodu

A)saletra indyjska
B)soda oczyszczona
C)lapis
D)sól kuchenna
E)soda kalcynowana
F)saletra chilijska
G)saletra amonowa

2

Odpowiedzi

2010-01-12T21:16:55+01:00
1.d)C) 2.g)E) 3.a)F) 4.e)B) 5.c)G) 6.b)D) 7.f)A)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T21:22:42+01:00
1.AGNO3- azotan (V) srebra (I) - lapis
2.NA2CO3 - węglan sodu - soda kalcynowana
3.NANO3 - azotan (V) sodu - saletra chilijska
4.NAHCO3 - wodorowęglan sodu - soda oczyszczona
5.NH4NO3 - azotan (V) amonu - saletra amonowa
6.NACl - chlorek sodu - sól kuchenna
7.KNO3 - azotan (V) potasu - saletra indyjska