Odpowiedzi

2010-01-12T21:33:17+01:00
Kąty przyległe to takie, których suma tworzy kąt 180 stopni
jezeli oznaczymy je a (alfa) i b (brta) to a+b=180 a jednoczesnie w zadaniu podane jest ze a=5*b
a więc wstawiając do równania powyżej a+5a=180
6a=180 a wiec a=30 a b=5*30=150
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T21:35:28+01:00
Kąty przyległe mają razem 180 stopni ..
Więc jeden kąt ma
a+5a=180
6a=180; a=30 a b=5*30=150
14 4 14
  • Użytkownik Zadane
2010-01-12T21:35:57+01:00
Dwa kąt wynoszą razem 180 stopni
skoro jeden jest 5x większy od drugiego to kąt 180 stopni trzeba podzielić na 6 kątów (1 kąt + drugi 5 razy taki)

180st. : 6 = 30st.

1 kąt ma 30 st.
2 kąt ma 5 * 30 st. = 150st.
Odp.: Pierwszy kąt wynosi 30 stopni, a drugi (pięć razy większy od pierwszego) ma 150 stopni.
10 3 10