Odpowiedzi

2010-01-12T22:41:06+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T23:01:18+01:00
Przekatne w prostokącie są takiej samej dlugości.
Najpierw obliczam pole całe prostokąta:
P=12cm*3cm=36cm
Później dzielą przez 1/2 tworząc w ten sposób trójkat.
36cm/2=18cm
Znając pole trójkąta i wiedząc, że wysokość to 1/2 podstawy(ponieważ to jest prostokąt), wszystko można prosto wyliczyć:
[wszystko w cm]
(x*1/2*x)/2=18 I*2
1/2x²=36 I*2
x²=72 I√
x=3√8
A wynosi z tego 1/2, czyli, że:
A=(3√8)/2 lub A=(3√8)*1/2 <--zależy jak Ci lepiej:)