W wielkiej bitwie stoczonej przez wojska króla Eryka i króla Roderyka wzięło udział 3000 rycerzy. Straty po obu stronach były ogromne. Król Eryk stracił 30 % swoich wojsk, a król Roderyk 60%. Ogółem zaginęło 40% rycerzy. Z jakimi siłami rozpoczął bitwę król Eryk, a z jakimi król Roderyk???

proszę pomocy :D

2

Odpowiedzi

2010-01-12T21:50:59+01:00
Król Eryk miał 2000 żołnierzy
a król Roderyk 1000 żołnierzy

3000 x40% = 1200
1200 :2= 600
600/30 *100 =2000
600/ 60 *100=1000
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T21:54:20+01:00
Trzeba obliczyc ile zginelo:
100% 3000
40% x
x= 40%*3000/100%
x=1200

a- wojska eryka
b- wojska roederyka
a+b=3000 /*-3
0,3a+0,6b=1200 /*10

-3a-3b=-9000
3a+6b=12000

3b=3000 /:3
b=1000

a=3000-1000=2000
odp. na poczatku wojska eryka liczyly 2000 zolnierzy, a roderyka 1000