Odpowiedzi

2010-01-12T21:41:55+01:00
X-wiek Agnieszki
y-wiek Basi
x-1-wiek Agnieszki rok temu
y-1-wiek Basi rok temu


Układ

y-x=5
y-1=2(x-1)

Chyba już sobie poradzisz :p
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T21:42:11+01:00
X-wiek Basi
y-wiek Agi

x-1=(y-1)*2
x=y+5

x-1=2y-2
x=y+5 (teraz trzeba podstawić)

y+5-1=2y-2
y=6

x=6+5=11
odp. basia ma 11 lat a aga 6
1 5 1
2010-01-12T21:44:18+01:00
Rok temu Basia była 2 razy starsza od Agnieszki. Dziś jest od niej starsza o 5 lat. Ile lat ma Basia,a ile Agnieszka?

x - obecny wiek Basi
y - obecny wiek Agnieszki

x-1 - wiek Basi przed rokiem
y-1 wiek Agnieszki przed rokiem

Z warunków zadania mamy:
x-1 = 2(y-1)
x=y+5

podstawiamy drugie równanie do pierwszego
y+5-1=2y-2
4+2=2y-y
y=6
x=6+5=11

x=11, y=6

Odp. Basia ma 11 lat, a Agnieszka ma 6 lat