Odpowiedzi

2010-01-12T22:02:57+01:00
Konflikt tragiczny polega na zderzeniu dwóch racji, które zawsze są równorzędne. Kończy się obustronną porażką oraz walką człowieka skazanego na porażkę z losem

Lektury w której to znajdziesz:
*Król Edyp
*dylemat Antygony w tragedii Sofoklesa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T22:04:05+01:00
To jest taka sytuacja w której żaden wybór nie będzie dobry bo i tak zakończy się klęską;)
Taka książką jest "antygona" sofoklesa ;***
2 5 2
2010-01-13T01:40:27+01:00
Http://pl.wikipedia.org/wiki/Konflikt_tragiczny

Czyli najprosciej mówiąc to sytuacja, w której bohater jest rozdarty między dwoma wyborami i niezależnie, którego z tych wyborów dokona zawsze będzie poszkodowany.

Przykłady:
- król Edyp
- Antygona
- Makbet
- Konrad Wallenrod