Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-12T22:06:39+01:00
450 złotych-->pierwotna cena
540 złotych--->cena po podwyżce
540 złotych-45 złotych= 90 zł wysokość podwyżki
90/450× 100%= 20%
Teraz obliczamy 20% z 540
0,2×540=108
540-108= 432

450 złotych-->cena początkowa
432złotych---> cena po sezonie
450-432=18
18/450 ×100%= 1800/450= 4%
Odp.Cena towaru po sezonie była niższa od ceny początkowej o 4%.
2010-01-12T22:07:08+01:00
450zł -> 100%
90zł (bo o tyle podwyższono) -> x

x=90*100/450
x=20%

540zł ->100%
y -> 20%

y=540*20/100
y=108zł

540-108=432zł - cena towaru po sezonie
450zł - cena początkowa
450-432=18 zł

450zł -> 100%
18 -> z
z=18*100/450
z=4%

Cena towaru po sezonie była niższa od ceny początkowej o 4%
2010-01-12T22:07:41+01:00
450-100%
540-x[%]
x=120%
podwyższono o 20%

100%-540
80%-x
x=432
po sezonie cena wynosila 432 zł

100%-450
x[%]-432
x=96%
cena koncowa byla nizsza o 4% od poczatkowej