Uzupełnij zdania.
1.------------ są to związki chemiczne tlenu z innymi pierwiastkami chemicznymi. Można je otrzymać w reakcji chemicznej 2------------------ pierwastków chemicznych z tlenem. Tlenek magnezu jest przykładem tlenku 3-----------. Tlenek 4------------------- jest przykładem tlenku niemetalu. Wapno palone jest nazwą zwyczajową 5---------------------. Tlenek 6------------znajduje sie w minerale o nazwie hematyt. Tlenek 7-----------------,czyli 8--------------,stanowi około 75% powierzchni kuli ziemskiej. Korund, najtwardszy z minerałów, to 9------------------.



----------- = tu wpisz wyrazy uzup.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T22:10:32+01:00
1.Tlenki
2.Utlenianie
3.Metalu
4.Azotu
5.Tlenek Wapnia
6.Żelaza
7.Wodoru
8.Woda
9.Tlenek Glinu
:)
2010-01-12T22:11:04+01:00
1. Tlenki
2. syntezy
3. metalu
4. wodoru
5. tlenku wapnia
6. żelaza
7. wodoru
8. woda
9. tlenek glinu