Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T22:16:17+01:00
-duża ingerencja szlachty i ich korzyści
-słaba władza króla
-kłótnie między województwami
-przekupstwa
-zamęt i chaos podczas bezkrólewia
2010-01-12T23:36:01+01:00
Hmm.
Jedną z ingerencji Państw osciennych XVIII w. w sprawy Rzeczpospolitej był traktat Trzech Czarnych Orłów, czyli Austrii Rosjii i Prus. Dotyczył on współpracy między tymi trzema Państwami do nadchodzącej wolnej elekcji.
Elekcja w 1733 r poparła syna Augusta II czyli Augusta III .
Szlachta wybrala zas Leszczynskiego.
August zostal doprowadzony do tronu i panowal 30 lat.
Leszczynski zas przegrywa wojne.
1764 r August III zmarl.
1764 r St. Aug. Poniatowski objal tron.
Zarazem konczy sie polityka bezwladu.


Sprawdz!
*wprowadzony podatek czopowy oraz cla-myto
*wasnosc szlachecka w miescie zostaje wylaczona z praw-jurydyko