Odpowiedzi

2010-01-12T22:16:29+01:00
Zdanie bezpodmiotowe to takie, w którym nie występuje podmiot (osoba której dotyczy). Np; Znaleziono rower. Zdanie z podmiotem to będzie np. ;Ania znalazła rower.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T22:19:20+01:00
Zdanie bezpodmiotowe to zdanie, w którym trudno jest ustalić wykonawcę czynności.

1. Oni śmiali się ze mnie. - zdanie podmiotowe
Śmiano się ze mnie. - zdanie bezpodmiotowe

2. W gazetach dużo piszą o narkotykach.
Pisano o narkotykach

3. Ktoś wyprosił nas z sali.
Wyproszono nas z sali.

4. Dawniej ludzie na wsi chodzili boso.
Dawniej chodzono na boso.

5. Kupiliśmy nowe encyklopedie do biblioteki.
Kupiono nowe encyklopedie do biblioteki.

6. Rodzice urządzili przyjęcie w salonie.
urządzono przyjęcie w salonie.
2 5 2