Odpowiedzi

2010-01-12T22:24:55+01:00
17 pięciozłotówek
119 dwuzłotówek
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-12T22:28:10+01:00
Dane:
x--->ilość pięciozłotówek
7x--->ilość dwuzłotówek
323-->ilość wszystkich pieniędzy
Rozwiązanie :
5x+2*7x=323
5x+14x=323
19x=323 /:19
x=17
7*17=119
Odpowiedź:Apolonia ma 17pięciozłotówek i 119 dwuzłotówek

Sprawdzenie:
17*5zł+119*2zł=85zł+238zł=323zł
3 4 3
2010-01-12T22:29:51+01:00
5x+2*7x=323
5x+14x=323
19x=323/19
x=17