Odpowiedzi

2010-01-12T22:34:44+01:00
X+5=2x---->x=5
Jacek ma 5 lat a Marek 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T22:36:22+01:00
Marek:x
Jacek: x:2-5
Np.


Marek:10 lat
Jacek:10:2-5
10:2=5




x+5=2x---->x=5


Marek ma 10 lat, a Jacek 5.


2010-01-12T22:41:02+01:00
TERAZ:
wiek Marka - x
wiek Jacka - ½ x

ZA 5 LAT:
wiek Marka - x+5
wiek Jacka - ½ x + 5


wiek Jacka za 5 lat = wiek Marka teraz
½x +5 = x
½x - x = -5
-½x = -5 | *(-1) (mnożę stronami)
½x=5 | *2 (mnożę stronami)
x= 10

Marek ma 10 lat, a Jacek 5.


P.S. - Rozwiązanie: 20 i 5 lat jest błędne! Nie przepisuj tego.
To się kłóci już z pierwszym zdaniem polecenia przecież.

Mam nadzieję, że pomogłem ;)