Odpowiedzi

2009-04-05T16:48:21+02:00
Jak układ odpornościowy walczy z bakteriami ?
Układ limfatyczny (inaczej układ chłonny). Jego główną rolą jest obrona organizmu przed drobnoustrojami chorobotwórczymi i utrzymanie równowagi płynów ustrojowych.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-04-05T16:50:14+02:00
Ciała obce, które dostaną się do organizmu pobudzają limfocyty do produkcji białek zwanych przeciwciałami. Przeciwciała przylegają do antygenów i powodują ich zlepienie się. Duże komórki krwi (makrofagi) pochłaniają i trawią zlepione bakterie. W stanach chorobowych i zapalnych liczba krwinek białych wzrasta.

Antygeny - cząsteczki rozpoznane jako obce (np. bakterie).
Limfocyty - krwinki białe - komórki układu odpornościowego.
2009-04-05T16:50:59+02:00
Układ odpornościowy (w zależności od jego tzw. "odporności" czyli siły "wynajduje" złe bakterie i kieruje przeciw nim przeciw ciała (które wcześniej wyprodukował lub dostał (np.; z antybiotyków))
To najprostsza odpowiedź omijająca różne trudne słowa.