Za rozwiązanie daję naj:) Rozwiąż i wskaż które układy równań nie posiadają rozwiązań:
to są układy równań
a) x-y=4
3x-3y=61

b)2x-3y=2
4x-6y=7

c) 3y-2x=3
y-(2/3)x=4

d) 2(y-3x)-1=(y/2)-x
(y/4)-(1/5) x=-1/20

e)2(x-1)-2x=3(y-1)-3x
y-x=1/3

f)2x+y=5
x=(4-y)/2
Bardzo proszę o pomoc dam naj

2

Odpowiedzi

2010-01-13T00:16:32+01:00
A. nie ma rozw bo po podzieleniu drugiego rownania przez 3 wychodzi uklad sprzeczny
b. nie ma drugie rownanie dzielimy przez 2
c nie ma drugie równanie mnożymy przez 3
d. ma
e. ma i to nieskończenie wiele
f. nie ma drugie rownanie mnożymy przez 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T00:18:30+01:00
A) x-y=4
3x-3y=61

x = 4 +y
3(4 +y) -3y = 61

x = 4 +y
12 + 3y -3y = 61

x = 4 +y
0 = 61-12 (sprzeczne brak rozwiazania)

b)2x-3y=2
4x-6y=7

2x = 2 + 3y
4x -6y = 7

x = (2+3y):2
4(2+ 3y):2 - 6y = 7

x = (2+3y):2
2(2 + 3y) -6y = 7

x = (2+3y):2
4 + 6y - 6y = 7

x= (2+3y):2
0 = 7 -4 sprzeczne , brak rozwiazań




c) 3y-2x=3
y-(2/3)x=4

3y = 3 +2x
y - (2/3x) = 4

y = (3 +2x): 3
(3 + 2x) :3 -(2/3x) = 4

y = (3 +2x): 3
1 + 2/3x -2/3x = 4

y = (3 +2x): 3
0 = 4 -1 sprzeczne , brak rozwiazań

d) 2(y-3x)-1=(y/2)-x
(y/4)-(1/5) x=-1/20

2y -6x -1 = 1/2y -x
1/4y - 1/5x = -1/20 /*20

2y - 6x -1/2y + x = 1
5y - 4x = -1

3/2y -5x = 1 /*2
5y - 4x = -1

3y - 10x = 2
5y -4x = -1

3y = 2+ 10x
5y -4x = -1

y = (2 + 10x):3
5(2 + 10x):3 - 4x = -1

y = (2 + 10x):3
10/3 + 50/3x - 12/3x = -1

y =(2 + 10x):3
38/3x = -1 -10/3

y = (2 + 10x):3
38/3x = -13/3

y =(2 + 10x):3
x = (-13/3)*(3/38)

y = (2 + 10x):3
x = -13/38

y = [2 + 10*(-13/38)] : 3
x = -13/38

y = [76/38 - 130/38] :3 = (-54/38)*(1/3)= -18/38 = -9/19
x = -13/38


e)2(x-1)-2x=3(y-1)-3x
y-x=1/3

y = x + 1/3
2x -2 -2x = 3y -3 -3x

y = x + 1/3
3x-3y = -3 +2

y = x +1/3
3x -3(x + 1/3) = -1

y = x +1/3
3x -3x -1 = -1

y = x + 1/3
0 = 0 istnieje nieskończenie wiele rozwiązań

f)2x+y=5
=(4-y)/2

y = 5 -2x
?

W tym zadaniu brak niektórych danych, więc pozostawiam bez rozwiazania
2 5 2