Na juutro !
Na ziemi bieckiej nad rzeką Ropą ślady osadnictwa związane z młodszą epoką kaminia (toporki , siekierki kamienne ) pochadzą z okresu od roku 4500 do roku 1700 p.n.e.
a) z ilu wieków pochodzą znaleziska ?
b) Ile lat moga miec nastarsze znaleziska na ziemi bieckiej ?

z góry dzięki .!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-26T16:52:59+02:00
A)
4500 - 1700 = 2800 <-z tylu lat były znaleziska
2800 : 100 = 28 <- wiek ma 100 lat
odpowiedź: Znaleziska pochodzą z 28 wieków.
b)
teraz mamy rok 2009. Najstarsze znalezisko z ziemi bieckiej może być z 4500r. p.n.e. czyli:
od 4500r. p.n.e. do roku 0 jest 4500 lat,
od roku 0 do roku 2009 n.e. jest 2009 lat,
czyli 4500 lat + 2009 lat = 6509 lat.
Odpowiedź: Najstarsze znalezisko może mieć 6509 lat.

(Wydaje mi się, że to tak ma być) =]
1 5 1
2009-09-26T16:53:12+02:00
Na ziemi bieckiej nad rzeką Ropą ślady osadnictwa związane z młodszą epoką kaminia (toporki , siekierki kamienne ) pochadzą z okresu od roku 4500 do roku 1700 p.n.e.
a) z ilu wieków pochodzą znaleziska ?4500-1700=2800
2800:100=28 wieków
b) Ile lat moga miec nastarsze znaleziska na ziemi bieckiej ?
4500+2009=6509
2009-09-26T16:54:49+02:00
A) Znaleziska pochodzą z 28 wieków.
b) Najstarsze znaleziska na ziemi bieckiej mogą mieć nawet ponad 6 i pół tysiąca lat, dokładniej 6509.

Według mnie tak powinno być rozwiązane to zadanie. Za wszelkie pomyłki z góry przepraszam. Mam nadzieję, że pomogłam ;)
1 5 1