Odpowiedzi

2010-01-13T09:41:42+01:00
Present simple - czas teraźniejszy prosty, opisuje wydarzenia które dzieją się co jakiś czas, np. I always watch TV in the evening.
I never watch TV in the evening.
Do you always watch TV in the evening?
Present continuos - czas teraźniejszy, opisuje wydarzenia, które dzieją się teraz
I am watching TV in the evening.
I'm not watching TV in the evening.
Are you watching TV in the evening??
Past Simple - Opisuje wydarzenia, które już się wydarzyły
I watched TV in the evening.
I didn't watch TV in the evening.
Did you watch TV in the evening??
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T09:42:21+01:00
Present simple (teraźniejszy prosty ) używamy do powiedzenia, że robimy coć z przyzwyczajienia codzienie, raz w tygodniu, lub co miesiąc.
Określeniami tego czasu są usually, often, sometimes, always, once a week, three times a week...
She watches TV every evening.
He doesn't go to the cinema on weekends.
Does she go to school every day?

Present Continous ( teraźniejszy ciągły ) używamy do powiedzenia, że robimy coś w tym momencie.
I am playing computer games.
He isn't watching film.
Are they playing football?

Past simple ( przeszły prosty ) używamy do wyrażenia co robiliśmy w przeszłości.
I wanted a cup of tea.
He didn't play basketball.
Did she learn maths?
1 1 1