• Wyszukajcie w dostępnych źródłach informacji na temat różnego rodzaju produktów spożywczych i zawartych w nich składnikach pokarmowych
• Przeanalizuj etykiety z kilku różnych produktów spożywczych, które można kupić w sklepie i wskaż składniki korzystne oraz niekorzystne dla zdrowia człowieka
• Dowiedz się jaki może być wpływ na nasze zdrowie niektórych barwników,konserwantów i zagęszczaczy dodawanych do żywności
• Przeprowadź wywiad z kucharzem lub dowiedz się z innych źródeł, jakie są zasady przechowywania i magazynowania żywności
• Dowiedz się, jakie jest zapotrzebowanie energetyczne Twojego organizmu
• Mając do dyspozycji tabele kaloryczności , oceń wartość energetyczną swoich posiłków, ułóż, korzystając z zasad diety zrównoważonej całodzienny jadłospis( pomoc możesz uzyskać od szefa szkolnej kuchni lub dietetyka),przedstaw go w postaci ciekawej formy graficznej
• Zaplanuj kilka nieskomplikowanych potraw na młodzieżowe przyjęcie, zgodnie z zasadami zdrowego żywienia, wykonaj kosztorys
• Zaprojektuj jak ciekawie i estetycznie przybrać stół na przyjęcie
• Dowiedz się m. in. od nauczyciela techniki jak bezpiecznie posługiwać się kuchennym sprzętem i przygotowywać posiłki

Proszę o pomoc każdy podpunkt się przyda ale prawidłowo rozwiązany bo jest to moja praca semestralna z biologi .!;)

1

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T12:35:03+01:00
•Składniki pokarmowe - substancje chemiczne niezbędne do życia organizmów (makroelementy, mikroelementy). Większość z nich rośliny czerpią z gleby, czasami również z liści (dokarmianie dolistne).
W rolnictwie konwencjonalnym składniki pokarmowe wprowadzane są z zewnątrz w postaci nawozów, natomiast w rolnictwie ekologicznym z obiegu przyrodniczego. W nawożeniu do interpretacji ilościowej składnika pokarmowego przyjęto termin umowny składnik pokarmowy czysty. Umowny symbol nie zawsze odpowiada formie pobieranej przez rośliny, np. fosfor, jako składnik pokarmowy czysty, wyrażany jest symbolem P lub P2O5, natomiast rośliny pobierają ten pierwiastek w formie jonów P2O4- i HPO42-.
•Pierniczki Truskawkowe
-mąka pszenna
-nadzienie truskawkowe 29%
-cukier
-czekolada 16,9%
-substancje spulchniające
-przyprawy piernikowe
-barwnik
-regulatory kwasowości
Mleczny Mikołaj:
-cukier
-tłuszcz roślinny
-serwatka w proszku
-proszek kakaowy 6,5%
-mleko w proszku 2%
-miazga kakaowa 1,5%
-emulgatory (E322,E476)
Korzystne:
-tłuszcz roślinny
-mąka pszenna
Niekorzystne:
-substancje spulchniające
-regulatory kwasowości
-emulgatory
•Jaki może być wpływ na nasze zdrowie niektórych barwników,konserwantów i zagęszczaczy dodawanych do żywności-Konserwanty dodawane do żywności, poprawiają walory smakowe, wygląd zewnętrzny produktu, ale także przedłużają świeżość i czas ich przechowywania. Większość z tych chemicznych dodatków ma pozytywny wpływ na produkt, ponieważ niszczy rozwijające się bakterie, które powodują zatrucie organizmu. Dlatego nie dodawanie ich do żywności jest praktycznie niemożliwe. Możemy jednak indywidualnie ograniczyć spożywanie takich produktów.
Bardzo istotne jest to, że nie wszystkie konserwanty są szkodliwe jednakowo. Niektóre w ogóle nie zawierają środków toksycznych. Ale im mniej chemii spożywamy tym lepiej dla naszego zdrowia. Każda toksyna w małych ilościach jest obojętna dla organizmu, w większych może spowodować poważne ubytki na zdrowiu. Wiele konserwantów jest bardzo szkodliwych dla naszego zdrowia, bo zawierają wiele substancji rakotwórczych. Mogą tez wywoływać reakcje uczulające. Osoby uczulone na te substancje reagują zwykle bólem brzucha, wymiotami, wysypką na skórze.
Do najczęściej używanych konserwantów w żywności należą: barwniki, pekle, przeciwutleniacze, zagęszczacze.
Najbardziej szkodliwe dla naszego zdrowia są to te, które zapobiegają psuciu się żywności.
•Podczas rozmowy z kucharzem usłyszałam,że zasadą przechowywania żywności są właśnie konserwanty dodawane do produktów albo po prostu trzymanie ich w lodówce lub zamrażalce
•Zaopatrzeniem mojego organizmu są witaminy, ruch na świeżym powietrzu i zażywanie regularnych i zdrowych posiłków.
•Tego Ci nie zrobię-przepraszam...
• Wąż ogórkowy
Potrzebne jest:
-długi ogórek lub 5 małych-3-5 zł
-pieprz w granulkach-1-2 zł
-liśc sałaty-2 zł
Przygotowanie:
-ogórka kroisz w plasterki
-2 granulki pieprzu wbijasz na wykałaczkę a wykałaczkę w część ogórka która ma stanowić głowę.
-całego węża postawiasz na liściu sałaty.
Koszt:7-9 zł
Sałatka warzywna:
Potrzebne jest:
-Sałata-2-3 zł
-Włoszczyzna- 2 zł
-Sól-1 zł
-Majonez- 3 zł
Przygotowanie:
-sałatę kroisz na kwadraciki i wrzucasz do garnka i gotujesz ją 10-15 min.
-włoszczyznę kroisz również na kwadraciki (wcześniej umyj warzywa) i gotuj też przez 10-15 min
-wszystko wrzuć do miski i i posol
-potrawę okryj majonezem i gotowe.
•Wystarczy tylko jakiś kolorowy obrus i kwiaty najlepiej róże.
Nakryj obrusem stół połóż wazon na środku i zapal jakieś 2 świeczki po 1 stronie wazonu i po drugiej. Miłej zabawy!
•Najlepiej gdy masz grube rękawiczki na rękach i nie za ostre sztućce.
1 5 1