Pan Fortuna wygrał w loterii 1754300zł. Dziesiątą część tej kwoty przeznaczył na cele charytatywne. Z pozostałej części spłacił długi w wyskości 67500zł i podarował każdej z trzech córek po 225000zł. Ile piniędzy z wygranej pozostało panu Fortunie?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-13T12:18:52+01:00
Rozwiązanie :

1754300:10=175430
1754300-175430=1578870
1578870-67500=1511370
3 ×225000=675000
1511370-675000=836370
odp. Z wygranej panu Fortunie pozostalo 836370zł
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T12:27:39+01:00
1754300×0,1=175430 tą kwotę należy odjąć od wygranej
1754300-175430=1578870
1578870-67500=1511370
dał 3 córką po 225000×3=675000
1511370-675000=836370
Zostało mu 836370 .