Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T12:41:52+01:00
Jeżeli ne liczymy oporu powietrz da sie to zrobic tak:
S=a*t²/2;
do tego wzoru warto zauważyć, że a(przyspieszenie)=g, gdzie g to przyspieszenie ziemskie, ktore wynosi w zaokragleniu 10m/s^2. dodatkowo S (droga) to nasze h, czyli 5m.Wiec:
2h=g*t²;
2h/g=t²;
t=pierwiastek z 2h/g, czyli pierwiastek z 2*5/10, czyli pierwiastek z 1, który wynosi 1.
odp: czas to 1 sekunda.
2010-01-13T12:53:18+01:00
H=5m
g=9.81m/s²

Przekszatałcamy wzór H=1/2*g*t²

t=√2*h/g wszystko pod pierwiastkiem razem
t=√2*5/9,81
t=1,0096..s
t≈1 sekunda