Rozwiąż równanie (nierówność):

a) x+3/2 - x+1/3 = 1 1/2
b) x√2 -3=x-1
c) x+(1+x)√5=1
d) (x-3)(x+4)-2(3x-2)=(x-4)²
e) 5(x-1)²-2(x+3)²=3(x+2)²-7(6x-1)
f) 3(x+1)²+(x-4)³=101+(x-3)³
g) 2x- x+4/3 < 4x
h) 2x+1/3 - 2x+3/2 ≤ 1/6

rozwiązania:
a) 2
b) 2(√2+1)
c) √5-3/2
d) 8
e) 4
f) 5
g) rozwiazaniem nierównosci jest przedział (-4/7;+∞)
h) rozwiazaniem nierówności jest przedział<-4;+∞)

napiszcie mi obliczenia. niektóre bedzie ciezko zapisać, ale jakby co to sie domysle . WAŻNE!! :((

PATRZ: załącznik.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-09-26T17:57:45+02:00
A) (x+3/2)-(x+1/3)=1½ //×6
3(x+3)-2(x+1)=9
3x+9-2x-2=9
x=9-7
x=2




1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-26T18:35:31+02:00
A) x+3/2 - x+1/3=3/2 /*6
3x+9-2x-2=9
x=2
b) x√2-x=x-1
x√2-x=2
x(√2-1)=2
x=2/(√2-1)
x=2*(√2+1)/(√2+1)(√2-1)
x=2√2+2

c) x+(1+x)√5=1
x+√5+x√5=1
(1+√5)x=1-√5
x=1-√5/1+√5
x=(1+5-2√5)/1-5
x=-2(√5-3)/-4
x= (√5-3)/2

d) 2(3x-2)+(x-4)² = (x-3)(x+4)
6x-4+x²+16-8x=x²-3x+4x-12
-2x+12=x-12
3x=24
x=8

e) 5(x-1)² +7(6x-1)=2(x+3)²+3(x+2)²
5x²+5-10x+42x-7=12x+2x²+18+3x²+12+12x
32x-2=24x+30
8x=32
x=4
f)


g)2x- (x+4)/3≤4x
6x-x-4≤12x
-4≤7
-4/7 ≤x



h) (2x+1)/3 -(2x+3)/2≤1/6
4x+2-6x-9≤1
-8≤2x
-4≤x