Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T13:42:58+01:00
W okolicach strefy rownikowej wystepujo obfite opady poniewaz jest to strefa bardzo wilgotna z powodu intensywnego parowania z podloza oraz wilgoci przynoszonej przez pasaty. Są tu idealne warunki do tworzenia się procesów konwekcyjnych. ich rozwoj powoduje powstawanie chmur klebiastych. chmury te dajo dosc obfite opady pochodzenia burzowego.




2010-01-13T14:10:37+01:00
Ponieważ jest dużo wilgoci w powietrzu i ciepłe powietrze, co sprzyja powstawaniu chmur kłębiastych i opadów.
(opady występują najczęściej wieczorami)