Odpowiedzi

2010-01-13T13:42:58+01:00
Ile śmietanki o zawartości 12 % tłuszczu i ile mleka dwuprocentowego trzeba zmieszać,aby otrzymać 200 g mleka,w którym będzie 3 % tłuszczu?

s- śmietanka
m- mleko
s+m=200
12%s+2%m=3%*200
0,12s+0,02m=0,03*200

s=200-m
0,12s+0,02m=6

s=200-m
12s+2m=600

s=200-m
12(200-m)+2m=600
2400-12m+2m=600
-10m=600-2400
-10m=-1800
m=180
s=200-180
s=20

Odp. Należy zmieszać 20 g śmietanki i 180g mleka.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T13:43:14+01:00
X-śmietanka
y-mleka

x+y=200g |*(-2)
12x+2y=3*200

-2x-2y=-400
+ 12x+2y=3*200

10x=200 |:10
x=20g

200-20=180
x=20
y=180
1 1 1
2010-01-13T13:59:06+01:00
X - ilość śmietanki
y - ilość mleka

x+y=200
0,12x+0,02y=0,03|*200

y=200-x
0,12x+0,02y=6|*100

y=200-x
12x+2y=600

y=200-x
12x+2(200-x)=600
12x+400-2x=600
10x=200|:10
x=20

y=200-20
y=180

odp. Należy zmieszać 20g 12% śmietanki i 180g 2% mleka .


1 5 1