PROSZE O POMOC.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;( mama problem i to wielki...:
Ile wynosi wysokość trapezu,którego podstawy mają długość 4cm i 8cm, a pole 240cmkwadratowych... prosze..bo nie umiem a musze się uczyć jeszce do testu...;((
z góry dzięki;)

2

Odpowiedzi

2010-01-13T13:59:10+01:00
Wzór na pole trapezu:P=(a+b)*h/2
a i b to podstawy, szukamy h

240cm²=(a+b)*h/2
240cm²=(4+8)*h/2 mniożymy razy dwa
480=12*h dzielimy przez 12
h=40

Mam nadzieję, że najlepszy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T14:09:52+01:00
A=4cm b=8cm h=? P=240cmkwadratowych
P=(a+b)*h/2=(4+8)*h/2=12*h/2=240cmkwadratowych
12:2=6 240:6=40 h=40cm