Zad1 znajdz wysokosc trójkąta o polu powieszchni równym 64 cm , jezeli podstawa trójkata ( prostopadła do szukanej wysokosci) ma dł 16 cm .


zad2 2 Jaki kat wklesy tworza wskazówki zegara o godzinie 22 ??

zad3 Jeżeli kat maja miary 50 i 20 to jaki bedzie trzeci kat trójkata ??
i jezeli miary katów trapeza maja 130 ,70 i 90 to ile bedzie miał ostatni ??


Do wyboru . a) 90 i 80 b) 70 i 110 c) 110 i 70 ;]


Prosze o rozwiazania wszystkicha zadaniam ...


Bardzo prosze ;]


Pozdr ;D

Maja być obliczenia i wszystkie zadania !! ;]

3

Odpowiedzi

2010-01-13T14:19:20+01:00
A) 64 cm : 16 cm = 4 cm
Wysokość ma 4 cm

b) 360 - 180 = 180 180 / 2 = 90 90 / 3 = 30 180 + 90 + 30 = 300
Kąt wklęsły ma 300 stopni.

c) odpowiedz b. 180 - 50 - 20 = 70
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T14:20:22+01:00
Zad.1 P=64 cm2
P=a*h /2
a=16cm
trzeba podstawic
64cm2=16cm*h /: 16 cm
h=4cm
zad.2
jedna wskzowka bedzie na 12 a druga na 10, czyli pomiedzy nimi beda dwie godziny
360 stopni: 12 (bo tyle jest godzin) = 30 stopni
czyli jedna godzina ma 30 stopni
30*2=60
360-60=300 stopni
odp. czyli ten kat wklesly bedzie mial 300 stopni
zad.3
a)α+β+γ=180 stopni
α=50
β=20
γ=180-50-20
γ=110
b)suma miar kątów każdego czworokąta równa się 360 stopni:
360-130-70-90=70
odp. c
2010-01-13T14:20:57+01:00
Zad. 1
P= a*h/2 = 16*h /2 = 64 cm
64*2 = 128
128 / 16 = 8
h = 8

zad.2
360 / 12 = 30
30*2 = 60
360 - 60 = 300

zad.3
trójkąt 180 - 50- 20 = 110
trapez 360-130 - 70-90 = 70