Na mapie w skali 1:300000 odległość od domu do ruin zamku wynosi 8 cm. Jaka jest ta odległość w rzeczywistości??

a. krótsza niż 15 km.
b. dłuższa 15 km ale krótsza niż 20 km.
c. dłuższa niż 20 km ale krótsza niż 25 km.
d. dłuższa niż 25 km.

3

Odpowiedzi

2010-01-13T14:15:59+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T14:16:20+01:00
1cm = 300000cm

8cm = 8cm × 300000 = 2400000cm = 24000m = 24km

c)
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-01-13T14:16:30+01:00
Obliczenia.

1:300000
1cm:300000cm/100m
1cm:3000m/1000km
1cm:3km

8 * 3 = 24

Odp. C. dłuższa niż 20 km ale krótsza niż 25 km.