Odpowiedzi

2010-01-13T14:40:08+01:00
Ogród jest kwadratem o bokach 30 m. Ścieżka wiodąca przy płocie dokoła ogródka ma 1,5 m szerokości. Jaka część pola ogródka zajęta jest przez ścieżkę?
P=a*a (kwadratu czyli ogrodu)
P=30m*30m=900m kwadratowych-pole ogrodu.
a=30m-dł.boku kwadratu
1,5m-szerokość ścieżki w kwadracie
P=a*b(pole prostokąta )
P=30m*1,5m
P=45mkwadratowych(pole ścieżki)
45/900mkwadratowych =1/20 część pola ogrodu.
odp.Przez ściężkę jest zajęta 1/20 części pola ogrodu.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T14:41:09+01:00
P kwadratu= a²
P = 30² = 900m²

pole ścierzki wystarczy obliczyć przez dodanie pól prostokątów ale trzeba paniętać że trzeba troche odjąć

pole ścieżek

1,5 x 30 =45cm²
1,5 x (30 - 1,5) = 1,5 x 28,5 = 42,75 cm²
1,5 x (30 - 1,5) = 1,5 x 28,5 = 42,75 cm²
1,5 x (30 - 1,5 x 2 ) = 1,5 x 27=40, 5cm²

Pole całkowite = 45cm2 + 42,75cm2 + 42,75cm2 + 40,5 cm2 = 171cm2

900cm2 - 171cm2=729cm2

licze na naj :):):):)