Odpowiedzi

2010-01-13T14:39:40+01:00
10% razy x + 4% razy y = (x+y) razy 6%
x+y=15

0,1x + 0,04y =15 razy 0,06
10x + 4y = 90
x = 15-y
10 (15-y) +4y= 90
150 - 6y = 90
60 = 6y
x = 5
y= 10
Odpowiedź :Trzeba wziąć 10 kilogramów solanki i 4 procent oraz 5 kilogramów solanki 10 procent.

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T14:51:41+01:00
X - ilość solanki 10%
y - ilość solanki 4%

x+y=15
10%x+4%y=15×6%
0,1x+0,04y=15×0,06
x=15-y
0,1(15-y)+0,04y=0,9
1,5-0,1y+0,04y=0,9
- 0,06y=0,9-1,5
-0,06y=-0,6|:(-0,06)
y=10 kg

x=15-10
y=5 kg

odp. Trzeba wziąć 10 kg solanki 4% i 5kg 10%


6 4 6