Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-13T14:31:55+01:00
Zygmunt August "nie jestem królem waszych sumień"
nie jestem królem waszych sumień - Chodziło o tolerancję wyznaniową - król wyznawał pogląd, że nie będzie wtrącać się w kwestię religii jaką wyznają jego poddani
16 3 16
2010-01-13T14:32:44+01:00
Chodziło o tolerancję wyznaniową - król wyznawał pogląd, że nie będzie wtrącać się w kwestię religii jaką wyznają jego poddani (patrz szlachta).
'Zygi' August
14 2 14
2010-01-13T14:50:29+01:00
"Nie jestem panem waszych sumień" - te słowa powiedział Zygmunt August w odniesieniu do polskiej tolerancji wyznaniowej. Kiedy na świecie szerzyła się nietoleracja wyznań i poddani chcąc, nie chcąc musieli przyjąć religię władcy, Polska zajmowała neutralne stanowisko. Zygmunt August wybór religii pozostawił Polakom. Kto chciał przejść na religię protestancką, mógł bez obaw to uczynić. Każdy miał prawo decydować o swoim wyznaniu.
11 4 11