Odpowiedzi

2010-01-13T14:46:38+01:00
15%y=50g*30%+150g*10%
15y=1500g+1500g
15y=3000g /15
y=200
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T14:46:39+01:00
15%x = 50g*30%+150g*10%
15x=1500g+1500g
15x = 3000g /15
x=200g
1 5 1
2010-01-13T14:49:12+01:00
Oblicz masę 15% roztworu otrzymanego w wyniku zmieszania w 50g. roztworu 30% i 150g. roztworu 10%.

Dane:
pierwszy roztwór:
Cp1=30%
mr-r=50g
drugi roztwór:
Cp=10%
mr-r=150g
trzeci roztwór:
Cp3=15%
mr-r=50g+150g=200g

odp.Masa 15% roztworu wynosi 200g.