Środek przędziorkobójczy używany jest do spryskiwania truskawek jako 0,06-procentowy roztwór wodny.Sześć litrów tego roztworu wystarcza na spryskanie 100m^2 (kwadratowych) pola truskawek. Oblicz, ile pięciolitrowych pojemników tego roztworu trzeba kupić,aby opryskać półhektarowe pole truskawek?

2

Odpowiedzi

2009-09-26T18:31:08+02:00
Powierzchnia do spryskania - 0.5ha = 5000m2
6l - ilość roztworu potrzebna do opryskania 100m2
5000m2/100= 50

obliczam ilość roztworu potrzebną do opryskania pola
50 * 6l = 300l
obliczam ilość pojemników którą należy kupić
300/5=60
60 - ilość pojemników potrzebna do kupienia
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-26T18:33:52+02:00
6l starcza na 100m²
1h = 10000m²
0,5 = 5000m²

5000 : 100 = 50
50 * 6 = 300l
300l : 5 = 60 [tyle pojemników tego roztworu trzeba kupić]

Odp. Trzeba kupić 60 pięciolitrowych pojemników tego roztworu, aby opryskać półhektarowe pole truskawek.
6 5 6