Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T15:04:02+01:00
Wszystkie morza leżące w umiarkowanym i chłodnym klimacie są słabo zasolone. A dlaczego? Dlatego, że słone morza powstają gdy woda szybko paruje i sól zawarta w wodzie nasyca coraz bardziej roztwór takiej wody. Generalnie - im bliżej równika tym morza (i jeziora) są bardziej słone.
5 3 5
2010-01-13T15:06:05+01:00
Niskie zasolenie Bałtyku spowodowane jest względnie niskimi temperaturami i związanym z tym mniejszym tempem parowania wody w obszarze szerokości geograficznych akwenu.
4 1 4