Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T15:09:30+01:00
Równoważnik zdania- wypowiedzenie , w którym nie występuje czasownik w formie osobowej ( może wystąpić imięsłów lub nieosobowa forma czasownika)
Grupa podmiotu- podmiot wraz ze swymi określeniami ( podmiot + przydawka )
Grupa orzeczenia – orzeczenie wraz z określającymi go wyrazami ( orzeczenie + okolicznik+ dopełnienie)
Wyrażenie przyimkowe – połączenie przyimka z rzeczownikiem, liczebnikiem, przymiotnikiem (w użyciu rzeczownikowym) lub zaimkiem
39 1 39
2010-01-13T15:12:58+01:00
1.
a) Narzędna część zdania. Jest wykonawcą czynności. Odpowiada na pytania kto? co?
b) określa czynności stany osób lub rzeczy.
2.
połączenie przyimka z rzeczownikiem, liczebnikiem, przymiotnikiem lub zaimkiem
3.to wyrazy lub grupy wyrazów, formalnie nie tworzące zdania, wyrażające jednak te same czynności, co zdanie.

liczę na najj....
13 2 13