Nie wiedziałem gdzie zadać to pytanie, więc niech będzie geografia :)

1. Dlaczego wprowadzenie na orbitę pierwszego sztucznego satelity i lot pierwszego człowieka w kosmos uważa się za wydarzenia przełomowe w dziejach ludzkości?

2. Jakie znaczenie mają licznie wysyłane w kosmos sztuczne satelity?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T15:24:34+01:00
1. Dlatego są to przełomowe wydarzenia w dziejach ludzkości, ponieważ bardzo trudno było wprowadzić sztucznego satelitę na orbitę i wiele ludzi próbowało to zrobić i dopiero po kilkunastu latach się to wykonało i dlatego jest to taki przełom, a jeśli chodzi o tego pierwszego człowieka w kosmosie, to także bardzo ważne wydarzenie, ponieważ tylko 1 człowiek na pare tysięcy ludzi wytrzymywał wszystkie testy jakie trzeba było wykonać przed podróżą w kosmos rakietą, np. człowiek, którego przyjęli na te testy, musiał wejść do małej kapsuły i ta kapsuła zaczęła się obracać, przewracać itp coraz szybciej i szybciej, że ten człowiek przewracał się w kapsule można powiedzieć ,,latał" po niej w różnych pozycjach, np. głową w dół po czym gwałtownie się przewracał na bok i jeśli taki ktoś wytrzymał takie sprawdzenia i nie było mu niedobrze mógł wylecieć w kosmos i o pierwszym człowieku na kosmosie będzie się mówić przez jeszcze wiele wieków.

2. Satelity są wysyłane po to, by:
-umożliwiać teletransmisję sygnałów radiowych i telewizyjnych między naziemnymi stacjami
- po to, by badać nieznane jeszcze miejsca i obiekty
- pogoda ( ostrzeżenia przet tajfunami i cyklonami0
- łacznosc radiowo telewizyjna
- w komunikacji GPS
- obserwacja burz magnetycznych wokół Ziemi i aktywnosc wiatru słonecznego
- odkrywanie surówców Ziemi poklady ropy , wegla
- obserwacje zanieczyszczeń ochrona środowiska
2010-01-13T20:03:06+01:00
1. bo było to coś nowego coś co jeszcze się nie wydarzyło nigdy oznaczało to wielki postep ludzkości.
2.Można się dowiedzieć więcej o kosmosie, zrobić zdjęcia stelitarne,