Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T15:30:34+01:00
1) Siła elektrodynamiczna powstaje wtedy kiedy przewód przez który płynie prąd elektryczny umieścimy w polu magnetycznym.
2) Regułę lewej dłoni stosuję się w celu wyznaczenia zwrotu i kierunku siły elektrodynamicznej działającej na przewód przez który płynie prąd elektryczny umieszczony w polu magnetycznym.
Dłoń ustawiasz tak by wektor indukcji magnetycznej prostopadle wbijał się w wewnętrzną strone lewej dłoni. Wszystkie wyprostowane palce z wyjątkiem kciuka maja wskazywać zwrot płynącego prądu a odchylony kciuk wskaże zwrot i kierunek siły elektrodynamicznej
3) Wartośc siły elektromagnetycznej zależy od wartości :
natężenia prądu w przewodniku,
indukcji pola magnetycznego
i od długości przewodnika znajdującego się w polu magnetycznym
Zależność tą opisuje wzór
F = B I l ×sinα
2 5 2
2010-01-13T15:39:24+01:00
1.kiedy przez przewodnik płynie prad i jest umieszczony w polu magnetycznym

2.Jeżeli lewą rękę ustawisz tak aby linie pola magnetycznego przebijaly wewnetrzna strone dloni a wszystkie palce z wyjatkiem kciuka wskazywaly kierunek pradu to odchylony kciuk wskaze kierunek i zwrot siły magnetycznej

3.
a)natężenie prądu
b)długość przewodnika
c)właśćiwości zewnetrznego pola magnetycznego
1 3 1