Odpowiedzi

2010-01-13T15:24:00+01:00
Sposób na określenie kierunku i zwrotu siły elektromagnetycznej polega na ułożeniu kciuka, palca wskazującego i środkowego pod kątami prostymi. W takim ułożeniu palec wskazujący pokazuje kierunek linii pola magnetycznego, palec środkowy kierunek i zwrot prądu, a kciuk kierunek i zwrot siły.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T15:25:33+01:00
Jeżeli lewą rękę ustawimy w polu magnetycznym w taki sposób, że linie pola magnetycznego (od N do S) są skierowane do jej wewnętrznej strony, a wyprostowane palce wskazują kierunek przepływu prądu (od + do -), to odchylony kciuk wskaże kierunek działania siły elektrodynamicznej.
1 5 1