Odpowiedzi

2010-01-13T15:34:38+01:00
W moczu pierwotnym sa cukry,bialka i witaminy a w ostatecznym juz ich nie ma, mocz ostateczny jest tez bardziej zageszczony ninz pierwotny i sa w nim substancje odpadowe np leki, narkotyki
18 4 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T15:34:41+01:00
Mocz pierwotny ma taki sam skład jak płyny ciała. Zawiera więc m.in. mocznik, aminokwasy, glukoze, duże ilości wody, jonów (sodu, potasu, chloru, siarczanowych i fosforanowych).
Mocz ostateczny natomiast nie zawiera ani aminokwasów. Jest też bartdziej stęzony. Wzrasta ilośc mocznika poza tym w moczu ostatecznym znajdują się też barwniki (urobilinogen i urochrom), kreatynina, kwas moczowy i jony

mocz pierwotny musi ulec resorpcji zwrotnej czyli zostac jeszcze raz przesaczony zanim stanie sie moczem ostatecznym czyli takim ktory wydalamy
9 3 9